Saturday, July 28, 2012

2nd week praktikal

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Saturday, July 28, 2012
Second week praktikal, makin best =) Hari hari saya ikut diorang keluar. Duduk bahagian lampu awam, so memang kena keluar la. Dapat aduan, pergi. Kadang kadang pegi ronda tengok lampu mana yang problem. Then saya dapat banyak knowlegde dalam lampu awam ni. Technician die sume best and sporting! Diorang tak kedekut ilmu, memang ajar saya detail punye. Tapi apakan daya, saya hanyalah seorang insan yang lemah, tak mampu nak pick up sume. So amek mana yang paham je ^_^

Siap belajar buat wiring lagi tau. So saya dah tau wiring dalam lampu jalan tu.. Kalau tak menyala ke, rosak ke, boleh la panggil saya kot hehe. Wiring die simple je..


tengok tu tengok tu..haha excited sendiri

ni hasilnya. ok memang serabut..tapi ni tak termasuk capacitor lagi.


Sebelum ni saya rasa praktikal kat TNB tak best, lagi lagi kalo distribution cam tempat saya dapat ni. Tapi bila dah masuk, rupanya saya salah. TNB best, saya praktik apa yg saya belajar teori sebelum ni. Ok hope best sampai akhir praktikal nanti. See you later ;)

2 orang berkata-kata:

Ichimon said...

Untung la dpt kat TNB..hahaha...

benda hemisphere tu ak tau.... Light sensor..hahaha...We are the one who test that equipment..

i guess u know who am i..??

sephia sophia said...

haha tau sgt2 adik erfan... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review