Sunday, July 22, 2012

first week praktikal

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Sunday, July 22, 2012
Lepas sudah seminggu praktikal...not bad. Saya praktikal kat TNB. Minggu ni saya ditempatkan di Unit Pusat Pengurusan Bekalan. Ada team keluar, tapi saya tak pernah ikut pun. Yang sebenarnya saya tak tau pun ada team keluar sebab tak di bagitahu jalan kerja PPB ni. Bos pun cakap saya akan dok dalam je. Tapi takpe, sebab saya ada keluar gak ikut bos. Nasib baik bos perempuan. Untuk pengetahuan, tempat saya praktikal ni semua lelaki.. teknikal kan. Jadi saya kawan dengan bos. 

Ari tu ada kes rumah terbakar, punca dari wiring. So TNB kena involve jugak ikut Bomba. Saya pun ikut jugak la bos ke tempat kejadian. Budak praktikal lain naik lori je..ok dia lelaki. Minggu depan ikut Unit Lampu Awam pulak. Yang ni cam best, saya akan kerja luar. Pakcik tu tanya, nak praktikal duduk dan tengok je ke, atau nak on job praktikal?. "On job praktikal la pakcik". "Kalau camtu kena buat kerja la". "No hal la pakcik, boleh je...". Excited ;)


 Masa saya sampai, bau gak la durian bakar haha

Meter box yang terbakar habis



4 orang berkata-kata:

nurhazwana said...

salam..sy nak tanya..TNB ambik ke budak praktikal kos computer engineering? trima kasih :)

sephia sophia said...

Salam..yg tu kena tanya TNB la. Saya x keja kat TNB pun ;)

Anonymous said...

Rsenye die amik kot..tp request post ke tnb ict centre la..

Anonymous said...

Rsenye amik kot..tp request post ke tnb ict centre la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review