Tuesday, January 22, 2013

saya baru belajar makan tempoyak :)

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Tuesday, January 22, 2013
Untuk hari ni, untuk pertama kalinya, rumah saya diselubungi bau tempoyak.. first time masak tempoyak woo. Mak pun tak pernah masak lagi. Resepinya saya search kat internet. Keluarga saya bukan jenis makan tempoyak, termasuk la saya. Tapi sekarang ni baru nak berjinak-jinak dengan tempoyak. 

Selalunya orang masak tempoyak ikan patin. Tapi cam susah je nak cari ikan patin. So saya ganti dengan ikan kembong, pun boleh...janji makan. Gambar takdak, saya malas nak snap. Ala tempoyak je pun kan, tak payah gambar-gambar ni.

Sebenarnya saya baru nak bertatih belajar masak ni... malu la belajar kemain, beriye nak kahwin, tapi tak tahu masak. Abes laki kau nak makan luar je ke hari-hari? Besok betul-betul 'makan luar' baru kau tau. Mak makan, mak cakap, kalau masak tuk bawak pegi masjid mesti laku. Acik-acik tu suka makan tempoyak ni. Silap-silap ada yang nak buat menantu, hihi... Mak siap update status kat FB lagi tu. Kelass kau mariaa!





0 orang berkata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review