Wednesday, November 17, 2010

Lindungilah hambaMu...

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Wednesday, November 17, 2010

Di diriMu aku menemukan
Yang mencintaiku yang menyayangi ku
Di diriMu aku ketakutan
Kau biarkanku Kau tinggalkanku

Bila Kamu tak lagi denganku
Ku tak tahu apa tuk jalani hidupku
Bila memang Kau pergi dariku
Ku tak ada lg di dunia ini

Mengertilah Kau siang malamku
Kau tangis tawaku Kau semua hidupku
Pandang aku pandang lah hatiku
Aku tak mampu merangkak tanpaMu

Bukan ku tak punya harga diri
Tapi diriMu begitu beerti
Kau lah nafasku Engkau harga diriku
Mengerti aku...





Sesungguhnya Allah itu Maha Esa... dulu aku pernah tersesat, tapi alhamdulillah Allah masih sayangkan aku, Dia tunjukkan kan jalan yang benar. Bukan tersesat ajaran sesat or black metal bagai, tapi mungkin pegangan hidup aku tak berapa nak kuat dulu. Sekarang pun tak la kuat mana iman aku, tapi aku akan berusaha. Teman2, percaya la yang Allah sayangkan kita semua. Jangan sesekali terfikir yang Allah tak sayangkan kita. Dia Maha Adil...bagi yang student, kalau korang failed mana2 subjek or tak dapat capai gred yang bagus, so renung2 kan lah. Mesti ada yg kurangnya..kalau korang dah rasa cukup study, tapi still tak boleh jawab, mungkin ada kurangnya kat akhlak, adab, ibadat.. Tapi, kalau korang rasa dah cukup semua tu, kalau la (aku nasihatkan, jangan pernah rs cukup kita beribadat sebab nanti timbul perasaan bongkak), so anggap la apa yang jadi tu semua dugaan dan ujian Allah untuk kita. Dulu masa aku break ngn pakwe lama, aku frust gila, sebab aku dah sayang gila2 kat dia. Tapi bila dah tahu, aku rasa macam.. Ya Allah, sesungguhnya Kau Maha Adil dan Maha Mengetahui segalanya. Alhamdulillah kerana sedarkan aku. Sebabnya? biar aku sendiri je la yang tahu... ex pakwe aku tu pun dah kahwin dah, isteri dah pregnant. Aku tak nak doakan pape yang buruk tuk dia sebab takut jadi kat aku plak perkara buruk tu. Aku cuba memaafkan walaupun hakikatnya aku tak boleh.. tapi aku cuba, sebab aku pun tak perfect sangat nak marah kat orang lama2.




Hidup kat degree ni memang banyak cabaran. Aku lebih suka kehidupan masa diploma dulu, best pun best.. Tapi apa2 pun, aku akan ingat pada Allah. Semoga aku mampu harungi dugaanNya.. Ok la, aku nak iron baju ni, hari ni kan raya haji, hehe. Selamat Hari Raya Aidil Adha saya ucapkan kepada semua... thanx for reading =)



0 orang berkata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review