Tuesday, January 18, 2011

termenung dan terus termenung...

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Tuesday, January 18, 2011
Mein name ist Eda
Ich bin einundzwanzig Jahre alt
Ich komme aus Negeri Sembilan
Ich wohne in Shah Alam

Hehe...ok tak skill aku dlm bahasa Jerman? Aku baru belajar semester ni, so baru belajar yang basic2 je.. sebenarnya masa sekolah dulu aku penah belajar bahasa ni, tapi dah lama tinggal, so tak ingat dah =)


Dlm entri ni, tak ada pape yg specific aku nak cerita sebab banyak sangat dalam kepala aku sekarang ni. Aku termenung, berfikir, memuhasabahkan diri, semua yang orang tak buat la aku buat. Perasan tak aku dah lama tak upload gambar sendiri? sebab kadang-kadang aku rasa cam men'capap' (cari publisiti) plak bila upload gambar sendiri ni. Macam jual muka pun ada gak (muka pun tak seberapa).. Tapi aku buat gak...interframe diri sendiri. Kalau bukan kat sini, kat facebook. Entah pape la kan... Kadang2 bila tengok gambar sendiri kat facebook, tetiba rasa menyampah plak dengan diri sendiri, hehe... tapi malas nak delete sebab banyak sangat, hehe =) Ha tengok tu, dah tau men'capap', letak gak gambar banyak2 dalam facebook, blog or somewhere else....sssshhhh... Entah pape la aku ni kan, mesti korang pun tak suka tengok aku interframe banyak2 kan, haha...terpaksa la tengok, benda dah ada.

Sebenarnya aku tengah fikir masa depan ni. Umur dah makin meningkat, tapi aim tak ada lagi..ops, bukan tak ada, tapi tak yakin. Sekarang aku tengah ambil degree..Abis degree, nak ambil TPM or apa2 je untuk jadi cikgu sekolah menengah..Kumpul duit dulu. Lepas dah ada duit sendiri, baru sambung master dan boleh la nak jadi lecturer. Lecturer sekarang kena ada master kan? Ye betul..

Kahwin? Yang ni pun aku risau gak.. Macam mana eh keadaan aku bila dah kahwin? dah jadi isteri orang, jadi ibu... dah ada tanggungjawab lain. Kalau boleh aku nak seorang suami yang memahami aku, paham yang aku tak bersedia lagi nak jadi seorang isteri mithali. Ha apa tu?? tak bersedia tapi nak kahwin..entah pape la kau ni Eda, poning ! Ok sebenarnya aku tak bersedia sebab aku rasa diri aku tak matang lagi. Kalau ada masalah, aku tak pandai nak selesaikan, tak pandai nak settle kan. Dan aku memerlukan seseorang yang boleh membimbing aku (cewah !) ke arah yang lebih baik....aku nak jadi baik tau, tak nak jadi jahat.

Tak tipu, kadang2 aku berangan (sebenarnya selalu) dapat suami yang alim, baik, sayang aku, jaga aku, penyayang, bertanggungjawab, macam2 lagi la sifat yang positif. Semua pun nak macam tu kan.... Hari2 solat berjemaah kat rumah. Tapi tak boleh sebab suami aku kena pergi masjid tau =) Kalau abang dah terlewat pergi masjid baru kita solat berjemaah kat rumah ye..huhu... Solat tu tiang agama. So girls, kalau nak cari suami, cari lelaki yang jaga waktu solat dia tau (dan sayang kita)..Kalau perempuan yang tak solat, suami senang nak jaga. Tapi kalau lelaki yang tak solat, susah isteri nak jaga sebab ego lelaki sangat tinggi. Dia takkan nak dengar nya nasihat kita orang perempuan ni...

Selain kerjaya dan rumah tangga (cewah lagi), aku terfikir gak macam mana keadaan keluarga aku bila semua orang dah kahwin? dah ada family masing2? Mesti la lagi meriah sebab dah ramai anak buah, haha....tapi mesti masa untuk berkumpul semua ahli keluarga tu makin sikit dan terhad kan, tak bestnya....Raya pun mesti gilir2 balik kampung sebab rumah mak ayah aku tak besar mana pun....biasa je. Tapi kalau di bagi pilihan, aku tak kisah duduk mana pun asalkan dengan mak ayah. Mak ayah tu orang paling penting dalam hidup tau...syurga di bawah tapak kaki ibu. Tapi bagi perempuan, bila dah kahwin, syurga di bawah suami tau, hehe... Ok dah, aku nak tidur, bye2 ~~

Thanx for reading ya.....


0 orang berkata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review