Monday, April 23, 2012

mari makan makan kat Penang

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Monday, April 23, 2012
Ok puas! Akhirnya dapat gak saya makan-makan kat Penang. Memang dah lama teringin nak makan char kuew teow, nasi goreng ayam, laksa penang sume.. now i got! Lets check it outtt.....

 pasemboq gurney drive, siyes sedap!




makan laksa dulu naa.. 




sedap sedap















nasi goreng ayam yang delicious!



char kuew teow penang tak sama dengan tmpt lain, believe me!
















Dapat gak makan kat Line Clear nasi kandaq. Kalau tak kang, asyik dengar kawan saya cite je.. bak katanya, rugi kalau pegi Penang tak makan kat Line Clear tu, addict betul. Saya yang duduk Penang 3 tahun ni tak penah pun rasa makan situ. Ha kali ni dah dapat dah.. boleh la nak berlagak ngan dia. Tapi pada saya, boleh la... takde la sampai addicted sebab saya bukan suka sangat kari. Saya tak makan timun die pun, sebab mamak tu pegang pakai tangan je =)

Tapi kan, saya tak tau nak pegi mana kalau datang Penang. Datang ni pun memang sebab nak makan je pun.. roomate tanya, gi penang nak lawat ape je? "Entah la, nak makan je benanye.." Nasib baik ada kawan punya akak, dia yang bawak kami gi jalan-jalan. (apsal ayat aku cam pelik je??)

Lagi pegi jalan-jalan kat Bukit Bendera yang rail baru tu.. pegi Padang Kota, Gurney, Pantai Bersih, Telok Bahang, Taman Negara, jalan-jalan kat pekan lama Penang.. tempat sejarah. Banyak tempat. Ha yang penting sekali, sempat gak kami melawat UiTM Penang tempat belajar dulu hehehehe.....


dalam uitm penang dah ade playground? tak lepas peluang la nk merasa


















sekali masuk RM10 tau, mahal.



cantik kan? at Air Hitam Dam












UiTM di hatiku






ape nama temple ni ha? tak ingat pulak.



tolong la masuk dlm coklat butik ni kalo korang dtg penang. nanti korang dpt rasa sume jenis coklat n coffee, mmg kenyang.



tempat permulaan jimmy choo.. konon2 la






ombak rindu 2



hai MJ =)






dah tukar nama. dulu padang kota lama

0 orang berkata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review