Sunday, July 15, 2012

omong kosong

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Sunday, July 15, 2012



Semalam, timbul lagi soal jodoh dalam perbualan mak, ayah dan saya....saya awal awal dah cakap ngan mak dah, pasni akak takde lagi dah nak kawan kawan, kenal hati budi dulu baru pikir kawen. Takde lagi dah sistem macam tu, dah malas. Atau dalam loghat N.Sembilan, dah polak sey..


Sekarang ni, saya nak redha je. Kalau ada orang sukakan saya, nak masuk minang, kalau saya pun berkenan kat dia, silakan....saya berserah. Kalau ada jodoh, kawen la saya dengan lelaki tersebut. Kalau takde jodoh, even saya berkenan pun, even saya terima pun lamarannya, tak kawen la saya dengan lelaki tersebut. Jadi andai kata saya kawen satu hari nanti, jangan tanya saya kenapa saya pilih dia. Sebab saya memang takde jawapan untuk soalan tu.


Yang pasti, sebelum terima lamaran dia, saya akan tengok dulu agamanya, akhlaknya.. rupa? Asal saya berkenan sudah la...sekarang ni belajar tinggal lagi setahun. Bermakna, dah boleh la saya nak pilih pilih hehe. Sebelum ni tak boleh sebab lama lagi nak abes belajar. Kalau saya pilih cepat sangat, nanti lama pulak si dia menunggu. Sekarang dah boleh dah hehe...ape? Saya gatal nak kawen? Cuba bagitau sape je yang kat dunia ni tak nak kawen? Lagipun Rasulullah tak suka umatnya yang menolak perkahwinan. ^_^

2 orang berkata-kata:

su suraya said...

aku pun nak kahwen weyhh! hehe

sephia sophia said...

cik bong, tgk anak acik gatal nk kawen...wakaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review