Friday, January 21, 2011

saya suka awak sebab....

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Friday, January 21, 2011
Buat bakal suamiku yang dicintai,

Saya suka awak sebab bila saya tengah ada masalah, awak akan pegang pipi saya, usap kepala saya, belai rambut saya, lepas tu awak akan cakap "takpe sayang, semua ni dugaan Allah...Allah sayang semua hambaNya....ingat ye sayang"....Lepas tu saya tersenyum, hilang kejap masalah saya bila saya dengan awak.

Saya suka awak sebab bila saya nangis je, awak usapkan air mata yang mengalir kat pipi saya.. Awak cakap, "Sayang jangan menangis lagi...sebab abang rasa sayu dan susah hati sangat bila tengok sayang menangis sedih macam ni..." Lepas tu saya berhenti menangis sebab tak nak awak susah hati.

Saya suka awak sebab bila ada orang kacau saya depan awak, awak tak 'sound' lelaki tu, awak tak pukul dia, awak tak marah pun dia.. tapi awak akan senyum je kat dia, peluk saya dan terus berlalu... Masa tu, saya rasa awak sangat 'cool' dan terbukti awak percaya kat saya, kan? Tapi lain la kalau saya yang layan lelaki tu, awak boleh marah saya sebab saya bukan isteri yang baik kalau macam tu.


Buat bakal suamiku yang dicintai,

Saya suka awak sebab bila tiba hari anniversary kita, awak tak belikan saya hadiah yang mahal2...awak tak bawa saya ke restoran yang mahal2 macam orang lain buat, tapi awak masak sendiri dan buat 'candle light dinner' hasil buatan tangan awak sendiri kat rumah, then kita makan bersama-sama.. Masa tu saya rasa awak la lelaki paling romantik kat dunia ni, suami saya kan =) kemudian awak bagi saya sesuatu yang sangat bermakna.. Tak semestinya hadiah yang dibeli mahal2 kat kedai kan. Kalau dapat kad buatan tangan awak sendiri pun saya lagi suka.

Saya suka awak sebab awak selalu ingatkan saya tentang tanggungjawab isteri... Tiap2 malam kita berbual-bual, bersoal jawab tentang agama. Awak tahu saya bukan seorang ulat buku, tak suka membaca. Sebab tu awak selalu ajarkan saya, beri saya pengetahuan baru kan? saya suka...

Saya suka awak sebab setiap kali kita berselisih faham antara suami isteri, awak tak marah saya, tak pula buat tak tahu je.. Tapi lepas kita solat isyak berjemaah, awak pegang tangan saya, duduk berdepan dan menghadap saya. Masa tu awak cakap baik2 dengan saya, awak cakap awak tahu saya tengah merajuk, tapi awak nak dengar sendiri dari mulut saya.. Awak tahu je apa yang ada kat hati saya kan? awak memang pandai..Then awak bagi peluang saya bercakap. Bila saya cakap marah2, salahkan awak, awak diam je.. Mesti sebab awak tahu yang orang perempuan memang emosional kan? terutamanya bila pasal lelaki. Lepas saya habis cakap, baru awak buka mulut, then lepas tu kita berbaik semula. Masa tu saya akan rasa menyesal sangat sebab merajuk dengan awak =) Saya minta maaf...


Buat bakal suamiku yang dicintai,

Saya harap dan berdoa yang kita akan kekal sampai hujung umur kita... Saya harap awak tak bagi saya 'madu' dua, tiga atau empat. Tapi kalau madu lebah takpe, walaupun saya tak makan. Tapi kalau awak yang suapkan, mesti saya makan tau.




p/s: aku buat ni suka2, saja2... rekaan semata-mata... tak merujuk pada sesiapa pun, tidak sama sekali. so korang2 yang baca entri ni, tak payah nak perasan la ye.

4 orang berkata-kata:

hanabanana said...

ko bwt sndiri ke? da bleh benti blaja jd penulis novel skang eda. hehe

sephia sophia said...

ehem2...
msti la..xkan copy kot
kalo copy, aku state kt mane aku copy 2
2 la, ingat nk benti blaja dah ni
hehe

pdaus_ismail said...

awesome..ko jiwang weh eso..haha
mcm deq nor dah..hauhaua

sephia sophia said...

bkn jiwang la...
dh tu xkan nk cari suami mat rempit plak
bahaya tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review