Tuesday, October 4, 2011

jaga budak pun best jugak

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Tuesday, October 04, 2011
Semalam singgah Taska tempat kak ipar aku jaga. Bawak la budak-budak ni pergi playground jap, sementara tunggu nak pukul 6, time kak ipar habis kerja. Seronok gak berada di kalangan budak kecik ni, haha. Ada yang panggil aku 'aunty', ada yang panggil 'cik'. Nasib baik takde yang panggil akak, kalau tak memang aku dah perasan muda dah. Yela budak paling besar umur 6 tahun.. yang paling besar. Tapi kelam kabut gak terkejar sana sini... yela budak-budak ni bukan tau bahaya. Yang diorang tau main je. Aku la yang kena larang "Eh jangan main ni", "Eh jangan panjat sini", "Eh jangan buat macam tu". Tapi tak semua.. yang kecik-kecik je aku larang. Yang dah besar 6 tahun tu, aku cakap macam ni je. "Main la.. kang jatuh padan muka.."


Tapi part paling tak leh blah, bila gaduh semua datang ngadu kat aku, haha! Tak kan nak backup mana-mana plak kan, tak fair la. Aku cuma boleh pujuk je. "Budak lelaki mana boleh nangis, malu la kawan-kawan tengok..", sambil usap-usap kepala dia.


Pengalaman menguatkan cita-cita aku nak buka Taska sendiri la, hihi. Tapi bila dah buka Taska sendiri nanti, satu je aku tak tahan. Nak basuh berak diorang. Alah aku lemah tul part ni... nanti aku nak ajar diorang basuh berak sendiri la, senang sket. Mesti parents diorang bangga nanti, anak umur 2-6 tahun dah basuh sendiri, hehehe!

0 orang berkata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review