Thursday, July 14, 2011

Hobi mendengar lagu, boleh ke tak boleh?

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Thursday, July 14, 2011
Aku suka dengar lagu.. ye, aku suka dengar lagu. Kadang2 aku luahkan perasaan pun melalui lagu, tapi kadang2 aku dengar lagu untuk suka2 je. Lagipun, melalui lagu juga la aku ingat pada seseorang. Contohnya, lagu 'Cinta Pantai Merdeka' tu buat aku sentiasa ingat kat kawan pertama aku masa mula2 duduk UiTM Penang dulu, Nasiha, hehehe.... Dia tak baca blog aku, so aku tak segan nak cerita pasal dia. Walaupun kitorang jarang contact sekarang, tapi bila dengar lagu tu je aku teringat kat dia... huhu kangan..

Tapi aku tak suka dengar lagu 'Andai Dapat Ku Undur Masa'.. sebab tu lagu kegemaran ex aku dulu. Bila terdengar lagu tu, mesti aku teringat ex aku tu, tak suka ! Bila kita teringat kat seseorang, kita akan teringat masa2 kita dengan dia, especially kenangan manis la.. Aku tak nak ingat semua tu lagi dengan ex, so memang aku elak la dari terdengar lagu tu. Ada lagi, lagu 'Larut' nyanyian Dewa.. ni pun ada kenangan dengan seseorang gak ni. Bila terdengar je lagu ni, teringat dia, hehe.... tapi ni cam zaman kanak2 dulu. Lagu 'Always Be There' by Maher Zain pun sama gak, ada kenangan yang buat aku terkenangkan seseorang. Senang cerita, setiap lagu ada cerita la huhuhu.....

Tapi persoalannya, haram ke tak aku dengar lagu2 ni? Dengar kata haram sebab muzik boleh melalaikan. Tapi aku dengar lagu tak la sampai 24 jam kan sampai tinggal solat pulak. So haram ke??



p/s: tahu tak main gitar tu dibolehkan? aku ada terdengar baru2 ni =)


0 orang berkata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review