Monday, October 29, 2012

Selamat Hari Raya AidilAdha :)

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Monday, October 29, 2012
So how's your eidAdha days? Tahun ni semua adik beradik saya ada kat umah.. seronok sangat. Malam raya abang-abang kat rumah mentua, so pagi-pagi besok diorang balek sini. Jadi merasa la semuanya melapah daging.

Pagi tu, semua pegi sembahyang raya.. pastu tengok orang sembelih lembu. Tahun ni kat tempat saya ada 8 ekor lembu tumbang, banyak tu. Disebabkan hari tu hari Jumaat, so pagi korban 3 lembu, pas sembahyang Jumaat korban lagi 5 lembu. 


semua ni abang saya.. yang baju hitam pakai topi tu jiran sebelah rumah


rajin ye...ok takpe




kasi timbang betul-betul itu daging


Suka la tu ayah saya, kelima-lima hero dia tolong lapah daging tahun ni. Cucu-cucu dia pun turun sekali la datang tolong, tolong tengok. Petang tu pas penat potong-potong daging, semua balek terus tido. Ayah je tak balek lagi sebab kena bahagi-bahagi daging. Tido semua sepesen, tido tertiarap tak pakai baju macam ni..



Dah petang tu semua hero dah tido, tinggal la kami yang perempuan-perempuan ni. Mak, kakak-kakak  ipar, saya, adik-adik. Layan movie je la sambil borak-borak hal perempuan.. pastu buat air teh untuk minum petang. Bangun je semua terus nak makan, lapar la tu. Disebabkan siang kami tak sempat nak pegi rumah uwan, so malam tu kami pegi melawat uwan jap. Raya korban tahun ni saya rasa meriah pulak sebab semua adik-beradik ada masa melapah daging. Tu yang seronoknya kalau adik-beradik ramai ni ;)

2 orang berkata-kata:

su suraya said...

selamat hari hari..hahah wey abang2 kau dah nampak boleh bukak niaga kek pasar tu ha..hahhaa

sephia sophia said...

kalo la betul2 diorang bukak kedai, bahagio den haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review