Saturday, October 2, 2010

Terima kasih ya Allah...alhamdulillah

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Saturday, October 02, 2010

Ibaratnya keladi
Dedaunan dibasahi
Tak meninggalkan kesan
Tiada pernah memperdulinya
Tetap sama

Begitulah dirimu
Seluruh kasih ini
Perlahanku curahkan
Tapi kau tidak memperdulikan
Tiada nista

Merayu... takkan ku merayu
Ketika diri dihina
Sanggup kau memalukan aku
Dalam sepiku tak berdaya

Hibaku merasa
Merintih... takkan ku merintih
Biarlah diriku ditawan
Ku tahu di sebalik nista
Ada satu hikmah menanti ku

Biar... biarkan ku sendiri
Melalui hidup ini
Hingga akhir hayat nanti

Biar... biar sinaran bercahaya
Menyinari alam ini
Kan bertemu kebenarannya


Salam...aku x tau kenapa tetiba hari ni Allah tunjukkan aku ape yg dh berlaku sebenarnya. dulu aku ada pakwe, tahan 2 tahun je. kitorang break sebab dia nk kahwin dgn perempuan lain. dia ajak aku kawen, aku cakap tunggu dulu. tapi x sangka plak dia terus lamar perempuan lain lepas 2 minggu aku tolak lamaran dia. aku bukan tolak, correction, bukan tolak. aku cume ckp, tunggu aku abis diploma. tinggal setahun je lagi ms tu. tp.....aku sedih gile kot masa dia ckp nak kawen lain tu. aku ingat dia main2, rupanya betul2. masa tu mmg asik kol mak je...x bleh study, dlm kelas x fokus. teruk gila aku kena masa tu, tmbh2 lg perempuan yg dia nk kawen tu masuk campur. cakap kat aku, xde pape kitorang kawan je. tp kalo dah sampai hantar2 lauk kat umah, bkn kawan lg dh tu. then banyak lagi la dia ckp kat aku, kata2 yang menyakitkan hati....orang dh menang, mesti la hepi kn. 

        dah setahun perkara ni jadi....tetiba tadi, aku dapat kol dari sorang kawan lama, kawan aku dan ex aku ni. so td masa tgh borak2, dia terlepas cakap. kalo dah terlepas sket, aku suruh la dia citer suma. mula-mula dia xnak gak, aku pakse. dan dipendekkan cerita...rupanya dia bekas penagih. aku baru tau ni. ada lagi sebenarnya, banyak gak aku korek rahsia td, hehehehe. tapi xleh cerita la sbb nanti memburukkan dia plak. yang penting, memang banyak sangat hikmah aku x jadi kawen dgn dia. aku x dapat bayangkan kalo aku jadi isteri dia, ya Allah......yang penting aku hepi sekarang ni. susah la kalo jenis yang cepat percayakan orang ni, aku la tu, huhu.....ok la, next time aku cerita lg kalo aku hepi, sedih, geram or apa2 je la....hehe bye my blog~~

0 orang berkata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review