Sunday, August 7, 2011

cerita saja2

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Sunday, August 07, 2011
Semalam teman mak pergi beli barang. Sebenarnya aku tak nak keluar pun sebab badan tak berapa nak sihat kan. Tapi dah mak ajak gak, pergi je la... Mula2 pergi seremban dengan 2 orang lagi adik perempuan aku. Then before balik rumah tu, singgah la kejap kat Econsave. Aku tak masuk sebab Econsave kena tinggalkan barang kat luar, tak boleh bawak masuk dalam. Aku malas nak beratur, so aku tunggu kat luar je. Mak ngan adik2 je masuk dalam cari barang.

Aku tengok ada kerusi kat depan pintu Econsave tu, so aku duduk je la situ sambil melayan selsema aku yang dah teruk giler ni. Tetiba ada sorang brader datang, chinese looked, then dia tegur aku,

"Dik, kau kalau selsema, duduk situ lagi teruk selsema kau nanti, banyak hama kat situ".
"Ye ke?".
"Abang tengok hidung kau dah merah dah tu".

Dengan rasa tak bersalah aku terus tukar kerusi depan plak. Tengok brader tu pun duduk situ. Oh patut la, tu boost dia rupanya =) Kira aku tumpang tempat dia la, boost TM. Brader tu plak peramah, dia boleh plak borak2 ngan aku.. dia cerita pasal study and kerja dia. Aku rasa brader tu umur dalam 29-30 tahun kot, cam nampak muda lagi la. Tapi tahu tak, dia dah ada PhD dah pun. Ok fine.

Tapi kalau ikutkan, cam tak percaya je muda2 dah ada PhD kan.. ow patut la, dia study kat Singapore rupanya. Study oversea memang cepat kan habis? Slang@loghat dia tu cam orang Singapore. Aku pun tanya la, "Abang asal Singapore ke?". "Tak la, Johor Bahru". Yes, orang JB memang ada tercampur slang Singapore sket..

Dah lama borak2 tu, dia bagi aku no fon and nama FB sekali, Azrin. Ok aku ingat dia orang Cina, rupanya Melayu tulen. "Kalau nak part time job, contact la abang. Kau jangan buang plak kertas ni". Hahaha, memang aku tergelak besar kan dengar dia cakap macam tu. Cam tahu2 je..... Masa borak2 tu, dia ada bagi satu nasihat, "Kalau nak berjaya, the first rule is, don't be afraid to fall down. When you fall down, you get up then you get it."

Ok aku tak setabah brader ni....




0 orang berkata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review