Friday, August 19, 2011

romantik betul mak ayah aku ni

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Friday, August 19, 2011
Hahahahahahaha.....

Meh sini cek nak habaq kat hang en Blog... hakhakhak.. Ni pasai mak ayah cek ni. Romantik tak romantiknya orang dulu-dulu ni, lagi-lagi jodoh yang di'kenen-kenen'kan oleh mak ayah depa, merangkap nenek atuk cek la..

Semalam kitorang pegi semayang terawih cam biasa. Masjid rumah aku ni tersusun jemaah lelaki kat depan, jemaah perempuan kat belakang. Kenapa aku bagitau?? Sebab ada je masjid yang jemaah lelaki dan perempuan sebelah2, terpisah dek dinding je kan. So pas solat Isyak tu, ayah aku pusing belakang jap. Sekali dia nampak mak aku, boleh plak dia buat.......... 






 PEACE !


Hahaha! Aku dah bantai gelak dah masa ni. Boleh plak ayah aku main peace-peace dalam masjid ngan mak aku kan. Peace sambil senyum-senyum plak tu, sebijik cam dalam gambar di atas. Hari tu masa mak aku tak datang masjid, aku pegi hantar kuih karipap jap kat ayah. Moreh untuk imam katanya. Ayah aku tanya, "Mak mana?"

"Mak tak datang. Mak kirim salam je." Jawab adik aku, hahaha! Tapi memang betul pun mak aku suh kim salam kat ayah masa kitorang nak keluar rumah tu. Mak baru pas goreng karipap, tu tak sempat plak nak pegi terawih. So mak solat terawih kat rumah je. Tu belum dengar lagi kisah-kisah camna mak ayah aku kahwin, parents diorang yang aturkan. Lepas tunang baru bertemu mata bertentang mata beb! First time. Fuh.....






Moral: Jadi la macam mak ayah kita yang boleh kekalkan perkahwinan walaupun dah beranak pinak dah...... kan?




0 orang berkata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review