Friday, September 16, 2011

kenapa sesetengah orang tak suka makan kat warung?

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Friday, September 16, 2011
Hari tu aku pegi makan kat salah sebuah kedai makan di Shah Alam, kedai tepi jalan atau dengan nama lain, warung. Aku tak kisah pun makan kat tempat-tempat macam ni. Murah and kadang-kadang lagi sedap dari restaurant (tengok kedai gak la). Hari tu, first time aku nak makan kat warung ni. Order nasi goreng cili padi, ok tak pedas langsung. Takpe, boleh dimaafkan sebab rezeki kan.. Order air milo, sedap, boleh tahan la. Makan makan and makan, habis. Elok je aku habis makan, then tetiba muncul plak makhluk ni ye dari longkang sebelah sana, TIKUS! Masa tu aku je yang paham perasaan aku, rasa nak termuntah semula! Tapi nasib baik tak. Ingatkan seekor, sekali ada geng la plak. Aku dah nak cepat-cepat blah dah dari situ. Anak buah aku yang 3 tahun dah jerit-jerit dah atas kerusi, "Mama tikus!". Ok budak-budak kecik memang tak pandai menipu, or tak pandai cover line.

Abang aku dah siap halau-halau tikus tu supaya kembali ke pangkal jalan, sementara tunggu nak habiskan air. *sempat lagi tu*. Bila nak bayar tu, keluar plak lipas-lipas dari tempat persembunyian. Ok kali ni memang aku nak blah cepat-cepat. Taubat pasni tak nak makan kat situ lagi.

Tapi tak semua kedai warung macam tu.. Kedai pakcik aku ok je aku tengok, takde apa-apa haiwan pun kecuali kucing yang berkeliaran. Cuma kedai tu je yang buat aku cam..... ok pasni tak nak makan sini lagi. Kadang-kadang tak boleh nak salahkan peniaga 100% kan. Bukannya diorang sengaja nak ternak tikus lipas bagai tu. Tapi masa mula-mula nak berniaga tu, diorang kena pandai pilih tempat. Kalau dah betul-betul tepi longkang, tepi tong sampah, memang tak selamat la jawabnya...

0 orang berkata-kata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review