Thursday, September 8, 2011

shuh2 sama itu sifat dendam

Dicoretkan oleh sephia sophia pada Thursday, September 08, 2011
"Kenapa nak kena berdendam? Biar je la apa orang nak buat kita, tapi kita jangan buat orang. Kalau dah berdendam, sama je la kita dengan dia. Dia salah, Allah yang akan balas. Kita sendiri pun ada salah, tak perlu nak menilai orang sangat."




Perghh... mesti ramai yang terasa bila aku buat statement macam ni. Pastu, marah aku. Rileks beb, rileks... aku tak cakap sape-sape pun. Bukan aku tahu apa ada dalam hati korang, simpan dendam ke tak. Aku cakap ni umum ye, diulangi UMUM. Tapi standard la kalau ada yang terasa, manusia kan. Aku sendiri pun kadang-kadang terasa gak dengan apa yang aku tulis. Hehe saje je tulis macam ni sebab banyak sangat dah jadi kat keadaan sekeliling. Kalau kau tengok cerita indon, pergh, lagi sakit hati. Tak habis-habis dendam. Memang baik tak payah tengok la wa cakap lu.. di hari raya yang mulia ni, tak baik marah-marah. So cool beb..cool...





2 orang berkata-kata:

Anonymous said...

ye la ..tak baik berdendam~~sori tumpang sggah at ur blog..huhuh

sephia sophia said...

hehe singgah slalu pn xpe :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sephiasophia =) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review